loading...
STEPS-OF-SEWING | آموزش هنرهای دستی ، آشپزی ، روانشناسی سلامت و ....
زهره بازدید : 6452 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (2)

همونطور که میدونید یکی از کارهای مهم برای دوختن یه لباس یا دامن و یا شلوار، توانایی دوخت زیپ هست.با توجه به نوع لباس و پوشاکی که میدوزید باید از زیپهای مخفی و یا معمولی استفاده کنید.شاید بعضی از دوستان به کلاس خیاطی نرفته باشن و شاید اونهایی هم که کلاس رفته اند مثل خود من مربی شون توضیح جامع و کاملی در مورد دوخت زیپها بهشون نداده باشه،به همین خاطر تو این پست در مورد دوخت انواع زیپها براتون توضیح میدم.


برای دنبال کردن مطلب ادامه مطلب رو ببینید.

زهره بازدید : 4835 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (7)

اگه یادتون باشه قبلا بهتون گفته بودم که بعد از برش پارچه ،قبل از اینکه الگو رو از روی اون بردارید باید دور تا دور الگو رو روی پارچه منتقل کنید.که خط دوخت رو بطور واضح مشخص کنید.انتقال الگو به پارچه با روشهای مختلفی انجام میشه،که تو این پست اونها رو براتون توضیح میدم.




به ادامه مطلب برید...

زهره بازدید : 25887 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (1)

یکی دیگه از مباحثی که باید برای دوخت اولین دامن و همینطور برای دوخت بالاتنه و ... بدونید، روشهای تو دوزی و پس دوزی لبه پارچه در پایین دامن ،پایین لباسها و کت و مانتو و شلوار و ... هست.علت اینکه اسم اکثر لباسها رو نوشتم اینه که فکر نکنید تو دوزی رو فقط برای دامن لازم دارید و اونهایی که میخوان با من دوخت بلوز و شلوار و ... دنبال کنن، بگن خب ما که این مبحث رو لازم نداریم.پس همه دوستانی که مباحث خیاطی رو دنبال میکنن، چه بچگانه دوزی و چه متریک بزرگسالان رو حتما این پست رو بخونن.



انواع روشهای تو دوزی و پس دوزی لبه پارچه های مختلف رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 11887 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (1)

چند وقتی بود که هستی وقتی می دید دختر های دیگه تو استخر ،از این مدل مایوهای دو تکه که شبیه سو-تین و شورت هست می پوشن،دوست داشت مایو با اون شکل و شمایل داشته باشه.یه روز خیلی اتفاقی تو یه مغازه لباس زیر فروشی ،تو افسریه انواع مدلهای مایوهای دو تکه دخترونه رو دیدیم.وقتی قیمت کردم ارزونترینشون 28 هزار تومن بود.پارچه ها همه ریون.فقط یه مقدار جنسشون محکم بود.وقتی دیدم واسه یه ذره پارچه ،و یه دوخت راحت باید حداقل 30 هزار تومن بپردازم،تصمیم گرفتم خودم براش بدوزم.البته بعد تو قسمت خیاطی متریک ایشالله دوخت مایو و لباس زیر با الگو رو خواهم گذاشت.اما فعلا تا به اونجا بخوایم برسیم خیلی طول میکشه.پس از این به بعد تو قسمت خیاطی آسان وبلاگ، تا جایی که امکانش رو داشته باشم،انواع مایوهای بچگونه و بزرگونه و لباسهای زیر رو براتون خواهم گذاشت.لطفا عکسهای مربوط به این مبحث رو تو هیچ سایت دیگه ای کپی نفرمایید.البته من عکسها رو تا جایی که ممکن باشه محو میکنم اما بهرحال راضی نیستم که هیچ شخص یا سایتی از مطالب این قسمت کپی برداری کنه مگر برای استفاده شخصی و دوختن برای افراد خانواده.



برای دیدن اولین مایو دخترونه به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 9227 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (1)

حتما تا حالا براتون پیش اومده که بخواید یه پارچه کشی رو بدوزید و برای دوختنش با چرخ به مشکل بربخورید.بعضیها میگن ،چرخ من پارچه کشی رو نمیدوزه ،کاش فلان مارک چرخ رو خریده بودم.همه چرخها قابلیت دوخت پارچه های کشی رو دارن،فقط باید یه سری نکات رو رعایت کنید.





لطفا به ادامه مطلب برید..

زهره بازدید : 5393 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (5)

زمانی که خیاطی می کنید با درزهای مختلفی مواجه میشید، که هر کدوم روش خاصی برای دوختن و اتو کردن دارن.امروز تعدادی از اونها رو براتون میگم که عبارنتد از انواع متخلف درزهای منحنی شکل ، درزهای گوشه دار، و ساسونها برای پارچه های نازک، ضخیم و کشی. 


برای دنبال کردن مطالب به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 6584 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (5)

امروز مراحل دوخت یه پیراهن بدون آستین یقه خشتی رو براتون میگم.که البته در ضمن دوخت این لباس،یک سری دیگه از نکات خیاطی رو هم ارائه خواهم کرد. پس با هم به ادامه مطلب بریم تا درس این جلسه رو یاد بگیریم.

زهره بازدید : 4086 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (1)

هفته گذشته ،براتون رسم الگوی پایه پیراهنهای دخترونه رو گفتم.این جلسه،میخوام الگوی پایه پیراهنهای بدون آستین رو براتون بگم.چون خیلی وقتها مخصوصا تو تابستون ما پیراهن بدون آستین واسه دخترامون میدوزیم.

پس به ادامه مطلب برید و مبحث رو دنبال کنید.

زهره بازدید : 13432 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

تو سری اول روشهای دوخت کمر دا من و شلوار ،تعدادی از روشهای آماده کردن و دوختن کمر رو براتون گفتم.تو این پست هم تعداد دیگه ای از این موارد رو بهتون میگم.سعی کنید از این به بعد برای هر مدلی که میدوزید،یکی از این روشها رو بکار ببرید تا با همه اونها آشنا بشید.

بقیه روشها رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 3024 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (5)

قرار شد این دفعه،در حد اطلاعاتی که تا حالا بدست آوردیم با هم یه نمونه لباس بدوزیم،تا دوستان گلی که دارن تازه خیاطی رو یاد می گیرن سر ذوق بیان.

دوخت اولین لباس رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 22262 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

دوختن کمر به دامن و شلوار روشهای مختلفی داره که یه خیاط باید همه اونها رو بدونه و متناسب با مدل و سلیقه،برای هر لباس یکی از اونها رو بکار ببره. البته دوستان گلی که تازه دارن خیاطی رو یاد می گیرن بهتره همه این مطالب رو یه جا یادداشت کنن و بعد برای هر دامنی که میدوزن یکی از اونها رو استفاده کنن تا همه این روشها رو خوب یاد بگیرن.تو این پست تعدادی از روشها رو براتون میگم چون تایپ کردنش خیلی وقت گیره و ایشالله تو اولین فرصت بقیه روشها رو هم بهتون خواهم گفت.


میتونید ادامه مطلب رو بخونید.

زهره بازدید : 6286 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

همونطور که تو قسمت اول دوخت دامن تنگ گفتم، یکی از نکات مهم پاکدوزی و تمیزکاری لبه پارچه هست.تو این پست روشهای پاکدوزی رو براتون میگم.  پاکدوزی رو به دو صورت میتونید انجام بدید: 1 – با دست  2 – با چرخ

که هر یک روشهای مختلفی رو در بر می گیرن.


روشهای پاکدوزی رو بطور کامل میتونید در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 3276 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (2)

امروز میخوام براتون طریقه رسم سجاف یقه و حلقه آستین و انواع اون رو بگم.و به امید خدا جلسه بعد اولین لباس رو خواهیم دوخت.


لطفا به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 4544 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

در زمانی که دارید خیاطی می کنید،اتو کردن صحیح درزها باعث موزون تر و زیباتر جلوه کردن لباس میشه.به همین دلیل تو این پست مطالبی رو که در ورد اتو کردن لازمه بدونید براتون میگم.اگه احیانا چیزی از قلم افتاد و بعدا یادم اومد،حتما تو یه پست دیگه براتون میگم.


مطالب لازم در مورد اتو کردن درزها رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 3868 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (2)

میخواستم قبل از ادامه مباحث مربوط به این قسمت،یه لباس ساده رو با هم بدوزیم که سر ذوق بیاید،اما دیدم قبل از اون لازمه یکی دو نکته دیگه رو هم بهتون بگم و بعد ایشالله یه لباس میدوزیم و بعدشم،انواع پیراهن و یقه و آستین و ... رو خواهیم داشت.امروز گشاد کردن حلقه آستین رو براتون میگم.بیشتر مواقع اگه از روی همون الگوی اصلی بالاتنه و بدون هیچ تغییری روی پارچه برش بزنیم،حلقه آستین تنگ میشه،بنابراین لازمه که قبل از انداختن الگو روی پارچه،حلقه آستین رو هم تو الگوی بالاتنه و هم برای کاپ آستین تو لباسهای آستین دار ،گشاد کنیم .


لطفا مراحل گشاد کردن حلقه آستین رو تو ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 2337 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (4)

همونطور که قول داده بودم امروز که شنبه است،خیاطی به روش متریک رو داریم.امروز میخواستم روش انداختن الگوی دامن روی پارچه و برش و بعد هم دوخت دامن رو براتون بذارم.

قبل از اینکه مراحل دوخت اولین دامن رو براتون بگم لازمه نکات مهمی رو که باید بدونید بهتون بگم، تا بتونید الگو رو بطور صحیح روی پارچه پیاده کرده و در نتیجه بعد از برش پارچه در زمان دوخت دامن،راحت تر باشید.  


نکات لازم برای انداختن الگو روی پارچه رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 15085 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (6)

روش چهارم فون کردن دامن،فون نیلوفری هست.که به نظر من نسبت به بقیه انواع فون،زیباتره.در سه روشی که قبلا برای فون کردن دامن گفتم،اوزمان طبیعی در اثر بسته شدن پنس کمر،بوجود میومد.اما در مورد فون نیلوفری اینطور نیست.





به ادامه مطلب برید.



زهره بازدید : 1825 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (5)
کودکانی که کمر باریکتری نسبت به دور باسن دارند برای اینکه لباسهاشون تو تن زیباتر باشه بهتره که از الگوی بالاتنه با ساسون برای دوخت لباسهاشون استفاده بشه.مخصوصا در مورد دخترها که لگن خاصره بزرگتری دارن و از 4 سال که بزرگتر بشن کمرشون باریکتر میشه.
زهره بازدید : 1669 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (2)
تو این پست براتون الگوی پایه بالاتنه بدون ساسون رو میذارم.معمولا برای بچه های زیر 4 سال از این الگو استفاده میشه و همینطور برای بچه هایی که کمر باریم ندارن .برای مشاهده مراحل رسم الگو به ادامه مطلب برید.
زهره بازدید : 1931 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

قبل از برش و شروع به دوخت ،طرز انداختن الگو روی پارچه از اهمیت زیادی برخورداره.اکثر دامنها باید از راه پارچه بریده بشن.(در مورد راه و بیراه پارچه در قسمت اصطلاحات خیاطی توضیح دادم) .



به ادامه مطلب برید.


زهره بازدید : 1436 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

دو تا دیگه از ایرادات اندامی در الگوی دامن،یکی داشتن ران برجسته هست و یکی اینکه زمانی که دامن رو می پوشید در قسمت جلو و پشت زیر خط کمر دامن به حالت صاف قرار نگیره و کمی چین خوردگی داشته باشه که بهش میگن حالت نوسانی در پشت و جلو.در ادامه مطلب توضیحات لازم برای رفع این ایرادات ذکر شده.

زهره بازدید : 1324 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

کسانی که پهلوی گوشتی دارن در زمان پرو پاترون دامن مشاهده می کنن که دامن در قسمت باسن کوچک کیس خورده و درز پهلو کشیدگی داره و لبه دامن در قسمت پهلوها بطرف بالا کشیده میشه.

زهره بازدید : 1113 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

همونطور که قبلا گفته شد،اگه باسن کوچکی داشته باشید،پاترون دامن در قسمت باسن شل می ایسته و لبه دامن در پشت بطرف پایین کشیده میشه.و اگه شکم کوچکی داشته باشید دامن در قسمت شکم شل ایستاده و لبه دامن از طرف جلو بطرف پایین کشیده میشه.



زهره بازدید : 1827 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

همونطور که قبلا گفتم اگه گودی کمر داشته باشید،پاترون دامن در قسمت پشت به حالت چین خورده و شل می ایسته.




زهره بازدید : 3248 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (1)

در ادامه رفع ایرادات اندامی که تو درس قبل گفتم چطور میتونید ایراد اندام خودتون رو تشخیص بدید از این جلسه چگونگی رفع این ایرادها رو خواهم گفت.تو این پست در مورد شکم بزرگ صحبت می کنیم.






زهره بازدید : 1362 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (2)

با توجه به درخواستهای تعدادی از دوستان مبنی براین که خیاطی به روش متریک رو هم همزمان با خیاطی برای کودکان ادامه بدم.از این هفته این کارو انجام میدیم و هر هفته یه درس میذارم.درس امروز در مورد رفع ایرادات اندامی روی دامن هست.

به ادامه مطلب برید

zohrehkhanoomi بازدید : 397 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (1)

از این به بعد کاربران عزیز سایت که عضو هستند،میتونن پستهای آموزشی خود رو به سایت ارسال کنن.کاربران عزیز بعد از ورود به سایت در قسمت پروفایل کاربری خود،گزینه ای با عنوان ارسال پست مشاهده می کنن که با کلیک روی اون میتونن عنوان پست خود رو و متن آموزش مورد نظرشون رو ارسال کنن.در صورتی که مطلب ارسالی صحیح باشه از پستهای ارسالی کاربران استقبال خوهد شد.

به زودی امکان آپلود عکس برای کاربران از رزبلاگ خریداری خواهد شد تا کاربران بتونن عکس رو هم به پستهاشون ضمیمه کنن.تا اون زمان عکسها رو میتونید از سایتهای دیگه آپلود کنید و در مکان تایپ متن آموزش روی دکمه ای که در قسمت بالای کادر وجود داره و عکس درخت روی اون هست کلیک کرده و در کادری که باز میشه در قسمت copy adress url آدرس مکان آپلود عکس رو تایپ کرده و در پایین کادر دکمه تایید رو بزنن تا عکس مورد نظر به متن اضافه بشه.

 

فراموش نکنید فقط متنهایی رو که شامل آموزش مطلب خاصی هستن ارسال کنید ،نه سوالهاتون رو.سوالهاتون در مورد هر پست رو میتونید تو قسمت نظرات همون پست ارسال کنید.همچنین میتونید عکس بافته ها یا لباسهای دوخته شده با آموزشهای این سایت رو هم بفرستید.اگه امکان آپلود عکس ندارید مطالب و یا کار دست خودتون رو به ایمیل سایت ارسال کنید.(stepsofsewing@gmail.com)

در قسمت پایین کادر متن گزینه ای به نام برچسب وجود داره.کاربران عزیز تو اون قسمت چیزی تایپ نکنن.و در قسمت پایین تر کادری به نام موضوع وجود داره که موضوعهای مختلف موجود در سایت در اون قرار گرفته ،شما در اون کادر موضوع اصلی متن ارسالی رو انتخاب کنید(این موضوعات اصلی فعلا شامل خیاطی،بافتنی،زیورآلات،گلسازی،ژورنال و نیایش هست)و بعد از تیک کردن موضوع اصلی ،زیرموضوع ارسالی های کاربران رو که در تمام قسمتهای اصلی وجود داره تیک کنید .و سپس روی گزینه ارسال در پایین کلیک کنید تا متن شما به قسمت مدیریت ارسال بشه و پس از تایید مدیر در سایت قرار بگیره.

پیشاپیش از کاربرانی که مطلبهای خودشون رو به سایت میفرستن کمال تشکر رو دارم.

در ضمن فراموش نکنید که مطلب ارسالی شما کپی برداری از سایتهای دیگه نباشه.این سایت تنها سایتی هست که تمام مطالبش بجز دو مورد،اختصاصی هست.

زهره بازدید : 10424 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (3)

امروز درس دوم مبحث خیاطی برای کودکان 2 تا 12 سال رو میذارم.روال آموزش با این ترتیب باید باشه که اول دامنها رو برای دخترها بگم و بعد سراغ بالاتنه برم و ... اما از اونجا که الان هوا سرده و دامن کاربرد نسبتا کمتری داره من از بالاتنه شروع می کنم.از الگوی بالاتنه هم برای گل دخترها و هم برای گل پسراتون میتونید استفاده کنید.البته کم کم که پیش بریم الگوی پیراهن پسرونه رو که شبیه پیراهن های مردونه اس براتون خواهم گذاشت.


از همین اول میگم اگه از بین دوستان کسانی هستن که زیاد از خیاطی سر درنمیارن و دوست دارن همراه با من خیاطی رو یاد بگیرن ،هر جا که سوالی به ذهنشون میرسه یا مطلبی براشون نامفهوم هست ،حتما بپرسن و من با کمال میل و خوشحالی جواب خواهم داد.


برای دیدن آموزش به ادامه مطلب برید...

زهره بازدید : 32269 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (3)

دوستانی که مایلند برای کشیدن الگو از جدول استاندارد اندازه ها استفاده کنند؛میتونن از این جدول که به روزترین جدول هست بهره ببرن.


ادامه مطلب...

زهره بازدید : 2650 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (2)

چون قراره خیاطی برای کودکان زیر 2 سال و کودکان 2 تا 12 سال رو همزمان بهتون آموزش بدم؛نحوه اندازه گیری کودکان 2 تا 12 سال رو هم امروز براتون میذارم.



ادامه مطلب....

زهره بازدید : 2948 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (2)

برای اینکه بتونید الگو بکشید باید اندازه های کودک خودتون رو داشته باشید.من تو این پست نحوه اندازه گیری کودکان زیر 2 سال رو براتون میذارم.



ادامه مطلب...

زهره بازدید : 4260 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (2)

طبق قولی که داده بودم از امروز آموزش خیاطی برای کودکان رو شروع می کنیم.تو این پست براتون الگوی پیراهن زیر نوزاد رو میذارم.







ادامه مطلب...

زهره بازدید : 1822 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (1)

برای خیاطی و دوخت انواع پارچه با چرخ ،مهمه که سوزنی که بکار می برید متناسب با پارچتون باشه.


اطلاعات در مورد پارچه ها و سوزنهای متناسب با اونها رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 2099 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (2)

امروز سری دوم اصطلاحات خیاطی رو براتون میذارم.فقط یه چیزی که میخواستم بگم اینه که دوستانی که خیاطی رو تا حد قابل قبولی بلدن ممکنه این مطلب خیلی به دردشون نخوره چون خودشون اغلب اینها رو میدونن.ولی از اونجایی که من تصمیم دارم تمام مطالب مربوط به خیاطی رو قدم به قدم و از ابتدا بذارم که اگه کسی میخواد از طریق نت ، خیاطی رو یاد بگیره ، این مطالب واسش مفید باشه و از همین اول راه با مشکل مواجه نشه، لازمه که حتی ساده ترین واژه ها رو هم بگم.لذا خواهش می کنم صبور باشید ... به آموزشهایی که به درد شما خیاطهای ماهر عزیز هم بخوره میرسیم.

 

آموزش رو در ادامه مطلب دنبال کنید...

زهره بازدید : 3785 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (2)

امروز براتون روش سوم فون کردن دامن رو میذارم.که البته این روش زیباترین نوع دامن فون هست.

برای اینکه با نحوه رسم الگو آشنا بشید.ادامه مطلب رو بخونید.

کپی رایت
تمامی مطالب سایت اختصاصی میباشد و کپی برداری از آن پیگرد خواهد داشت.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 593
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1280
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 120
  • بازدید امروز : 207
  • باردید دیروز : 266
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 21
  • بازدید هفته : 951
  • بازدید ماه : 4,258
  • بازدید سال : 45,503
  • بازدید کلی : 3,925,255
  • عضویت در سایت
    عضــویــــــــــــت
    برای عضویت بهتر است ایمیل داشته باشید .

    ایمیلی ندارید ؟ مشکلی نیست در اینجا ایمیل بسازید .