loading...
STEPS-OF-SEWING | آموزش هنرهای دستی ، آشپزی ، روانشناسی سلامت و ....
زهره بازدید : 6452 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (2)

همونطور که میدونید یکی از کارهای مهم برای دوختن یه لباس یا دامن و یا شلوار، توانایی دوخت زیپ هست.با توجه به نوع لباس و پوشاکی که میدوزید باید از زیپهای مخفی و یا معمولی استفاده کنید.شاید بعضی از دوستان به کلاس خیاطی نرفته باشن و شاید اونهایی هم که کلاس رفته اند مثل خود من مربی شون توضیح جامع و کاملی در مورد دوخت زیپها بهشون نداده باشه،به همین خاطر تو این پست در مورد دوخت انواع زیپها براتون توضیح میدم.


برای دنبال کردن مطلب ادامه مطلب رو ببینید.

زهره بازدید : 25888 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (1)

یکی دیگه از مباحثی که باید برای دوخت اولین دامن و همینطور برای دوخت بالاتنه و ... بدونید، روشهای تو دوزی و پس دوزی لبه پارچه در پایین دامن ،پایین لباسها و کت و مانتو و شلوار و ... هست.علت اینکه اسم اکثر لباسها رو نوشتم اینه که فکر نکنید تو دوزی رو فقط برای دامن لازم دارید و اونهایی که میخوان با من دوخت بلوز و شلوار و ... دنبال کنن، بگن خب ما که این مبحث رو لازم نداریم.پس همه دوستانی که مباحث خیاطی رو دنبال میکنن، چه بچگانه دوزی و چه متریک بزرگسالان رو حتما این پست رو بخونن.



انواع روشهای تو دوزی و پس دوزی لبه پارچه های مختلف رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 9227 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (1)

حتما تا حالا براتون پیش اومده که بخواید یه پارچه کشی رو بدوزید و برای دوختنش با چرخ به مشکل بربخورید.بعضیها میگن ،چرخ من پارچه کشی رو نمیدوزه ،کاش فلان مارک چرخ رو خریده بودم.همه چرخها قابلیت دوخت پارچه های کشی رو دارن،فقط باید یه سری نکات رو رعایت کنید.





لطفا به ادامه مطلب برید..

زهره بازدید : 5393 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (5)

زمانی که خیاطی می کنید با درزهای مختلفی مواجه میشید، که هر کدوم روش خاصی برای دوختن و اتو کردن دارن.امروز تعدادی از اونها رو براتون میگم که عبارنتد از انواع متخلف درزهای منحنی شکل ، درزهای گوشه دار، و ساسونها برای پارچه های نازک، ضخیم و کشی. 


برای دنبال کردن مطالب به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 13432 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

تو سری اول روشهای دوخت کمر دا من و شلوار ،تعدادی از روشهای آماده کردن و دوختن کمر رو براتون گفتم.تو این پست هم تعداد دیگه ای از این موارد رو بهتون میگم.سعی کنید از این به بعد برای هر مدلی که میدوزید،یکی از این روشها رو بکار ببرید تا با همه اونها آشنا بشید.

بقیه روشها رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 22262 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

دوختن کمر به دامن و شلوار روشهای مختلفی داره که یه خیاط باید همه اونها رو بدونه و متناسب با مدل و سلیقه،برای هر لباس یکی از اونها رو بکار ببره. البته دوستان گلی که تازه دارن خیاطی رو یاد می گیرن بهتره همه این مطالب رو یه جا یادداشت کنن و بعد برای هر دامنی که میدوزن یکی از اونها رو استفاده کنن تا همه این روشها رو خوب یاد بگیرن.تو این پست تعدادی از روشها رو براتون میگم چون تایپ کردنش خیلی وقت گیره و ایشالله تو اولین فرصت بقیه روشها رو هم بهتون خواهم گفت.


میتونید ادامه مطلب رو بخونید.

زهره بازدید : 6289 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

همونطور که تو قسمت اول دوخت دامن تنگ گفتم، یکی از نکات مهم پاکدوزی و تمیزکاری لبه پارچه هست.تو این پست روشهای پاکدوزی رو براتون میگم.  پاکدوزی رو به دو صورت میتونید انجام بدید: 1 – با دست  2 – با چرخ

که هر یک روشهای مختلفی رو در بر می گیرن.


روشهای پاکدوزی رو بطور کامل میتونید در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 4544 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

در زمانی که دارید خیاطی می کنید،اتو کردن صحیح درزها باعث موزون تر و زیباتر جلوه کردن لباس میشه.به همین دلیل تو این پست مطالبی رو که در ورد اتو کردن لازمه بدونید براتون میگم.اگه احیانا چیزی از قلم افتاد و بعدا یادم اومد،حتما تو یه پست دیگه براتون میگم.


مطالب لازم در مورد اتو کردن درزها رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 1822 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (1)

برای خیاطی و دوخت انواع پارچه با چرخ ،مهمه که سوزنی که بکار می برید متناسب با پارچتون باشه.


اطلاعات در مورد پارچه ها و سوزنهای متناسب با اونها رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 541 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

تو این قسمت تصمیم دارم قبل از اینکه به مراحل دوخت برسیم نکات مهمی رو بهتون بگم،که اگه اونا رو رعایت کنید حتما میتونید یه کار خیاطی حرفه ای انجام بدید.

بعد از رسم الگو با توجه به علائمی که راه پارچه رو نشون میده،حتما الگوتون رو روی راه پارچه بندازید.در این مورد زمانی که خواستیم اولین الگومون رو روی پارچه انداخته و برش بزنیم بیشتر توضیح میدم.بخاطر اینکه اگه برش پارچه از بیراه اون انجام بگیره باعث بدشکل ایستادن لباس میشه. البته بعضی از مدلها رو باید روی بیراه پارچه انداخت.(در مورد تعریف راه و بیراه پارچه تو قسمت اصطلاحات خیاطی توضیح خواهم داد.

2-الگو رو با سوزنهای باریک خیلی نوک تیز به پارچه وصل کنید که جای سوزن روی پارچه نیفته و همچنین باعث نخ کش شدن پارچه نشه. من خودم پارچه رو روی یه پتو قرار میدم و یه طوری با سوزن،الگو رو به پارچه وصل می کنم که سوزن تو پتو فرو بره.اینطوری پارچه جاش فیکس میشه و برش راحتتر صورت می گیره.

3-برای برش پارچه از قیچه تیز استفاده کنید و اگه پارچتون جنسش طوریه که زود ریش ریش میشه از قیچی دالبر استفاده کنید.

4-بعد از برش ، برای دوخت از سوزن متناسب با پارچه استفاده کنید.

5-هر درز رو که دوختید ، اتو کنید و بعد سراغ درز بعدی برید.

6-برای اتو کردن درزها قبل از اینکه اضافه جادرز رو به طرفین باز کنید اول یه بار روی خط چرخ شده رو اتو کنید و بعد آروم با نوک اتو یا انگشتتون درز رو به طرفین باز کرده و اتو کنید.

7-دقت کنید که ضخامت جادرز روروی پارچه اتو نکنید.برای این کار یه دو تکه کاغذ یا پارچه رو زیر اضافه جادرز در طرفین بذارید و بعد اتو کنید.

8-اگه بعد از اتو کردن،یه اتوی سرد هم روش بذارید خیلی به تمیز شدن کارتون کمک میکنه.اگه اتوی سرد ندارید از یه تکه سنگ مرمر تمیز استفاده کنید.

9-برای اتو کردن درزهای منحنی از بالشتک استفاده کنید.و هر بار  4 الی 5 سانت از درز منحنی رو اتو کنید و اتو رو بردارید و دوباره 4 الی 5 سانت دیگه.این کار باعث میشه که درز منحنی کش نیاد.

10-قبل از اتو کردن درز منحنی اونو چرت بزنید و بعد روی بالشتک گذاشته و اتو کنید.

11- اگه درز باید به یک طرف بخوابه ، اول درز رو به طرفین باز کرده اتو کنید و بعد درز رو بسته و به یک طرف اتو کنید.


این مطلب نیز بهمراه سایر مطالب و همچنین مطالب بیشتر در زمینه خیاطی در سایت جدید آموزش قدم به قدم بافتنی و خیاطی قرار گرفته است.

آدرس این مطلب در سایت جدید:

نکات مهم در خیاطی

کپی رایت
تمامی مطالب سایت اختصاصی میباشد و کپی برداری از آن پیگرد خواهد داشت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 593
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1280
  • آی پی امروز : 135
  • آی پی دیروز : 120
  • بازدید امروز : 272
  • باردید دیروز : 266
  • گوگل امروز : 19
  • گوگل دیروز : 21
  • بازدید هفته : 1,016
  • بازدید ماه : 4,323
  • بازدید سال : 45,568
  • بازدید کلی : 3,925,320
  • عضویت در سایت
    عضــویــــــــــــت
    برای عضویت بهتر است ایمیل داشته باشید .

    ایمیلی ندارید ؟ مشکلی نیست در اینجا ایمیل بسازید .