loading...
STEPS-OF-SEWING | آموزش هنرهای دستی ، آشپزی ، روانشناسی سلامت و ....
زهره بازدید : 86830 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (14)

برای بافت حلقه آستین در بافتنی باید قد لباس و همینطور اندازه لباس تا زیر بغل رو بدونید. بافت لباس رو از پایین ادامه میدید تا به زیر بغل برسید و بعد برای کم کردن دونه ها برای حلقه آستین اقدام می کنید.کم کردن دونه برای همه لباسها یکسان نیست.اما من اون مواردی رو که رایج هستن براتون میگم.


برای بچه ها راحت ترین کار این هست که اصلا حلقه آستین نداشته باشه.یعنی آستین حالت افتاده داشته باشه.در این موارد که بیشتر برای لباسهای کلاه دار استفاده میشه شما پشت و جلوی لباس رو بدون کم کردن دونه تا سرشونه ها می بافید و بافت بالاتنه رو کور می کنید.

و در مورد آستین اینجور لباسها هم دور مچ رو اندازه زده و به همون اندازه سر میندازید و بعد از کشباف لبه آستین هر 3 یا 4 سانت یه دونه از هر دو طرف آستین اضافه می کنید.(بستگی به تپلی بچه داره و این که میخواید چقدر آستین آزادتر باشه اگه میخواید آستین آزادتر باشه هر 3 سانت دونه اضافه کنید.) و این کار رو ادامه میدید تا قد آستین اندازه بشه و همه دونه ها رو یکجا کور می کنید.


در مورد بالا میتونید پشت لباس رو بدون کم کردن دونه بافته و برای جلوی لباس وقتی بافت به اندازه زیر بغل رسید یه دونه کور کنید و بقیه بافت رو تا سر شونه ادامه بدید و آستین رو همونطور که گفتم ببافید.


برای لباسهای بچگونه اگه میخواید حلقه آستین داشته باشید در پشت و جلو بافت رو تا زیر بغل ادامه داده و برای پشت تو رج اول حلقه 2 تا کم می کنید،رج برگشت رو می بافید و رج بعد 1 دونه کم می کنید و بافت رو تا سرشونه ادامه میدید.برای جلو تو رج اول حلقه 3 تا کم می کنید ،رج برگشت رو می بافید ،رج بعد 2 تا کم می کنید،رج برگشت رو بافته و در رج بعد یه دونه کم می کنید. و بافت رو تا سرشونه ادامه میدید.(البته بعضیها پشت و جلو رو دقیقا مثل هم کم می کنن،مشکلی نداره ولی روشی که من میگم اصولی تره.)برای آستین هم باز از مچ شروع به بافت کرده و دونه ها رو هر 2 تا 4 سانت یه بار از هر دو طرف آستین اضافه می کنید. تا به زیر بغل برسید. و بعد دقیقا مثل کم کردن دونه ها برای حلقه پشت لباس عمل می کنید ؛یعنی اول از هر دو طرف 2 تا کم کرده،رج برگشت رو می بافید،رج بعد از هر دو طرف 1 دونه کم کرده و بافت رو ادامه میدید تا به اندازه آستین برسید و همه دونه ها رو یکجا کور می کنید.


برای بزرگترها،کم کردن تعداد دونه ها برای هر مدل متفاوته ولی اونچه که رایجه و بهتر به این صورته که برای پشت لباس اول 3 تا ، بعد 2 تا، و بعد یکی کم می کنید.(رجهای برگشت رو کامل می بافید)یعنی 3-2-1 دونه کم می کنید.

و برای جلو 4-3-2-1 دونه کم می کنید.

برای آستین هم میتونید دقیقا مثل اونچه که برای آستین بچه ها گفتم عمل کرده و دونه ها رو دقیقا مثل حلقه آستین پشت کم کنید و بافت رو ادامه بدید تا به قد آستین که رسیدید یکدفعه همه رو کور کنید.یا اینکه وقتی به اندازه زیر بغل رسیدید شروع به کم کردن دونه ها مثل حلقه پشت کرده و اول 3 تا بعد 2 تا و بعد یکی از هر دو طرف آستین کم کنید و بعد از اون هر رج برگشت رو که بافتید رج بعد یه دونه از هر دو طرف کم کنید تا 8 تا دونه بمونه و بعد 8 تا رو کور کنید.(من خودم از روش اول استفاده می کنم.) برای آستین بزرگترها هر 6 تا 9 سانت یه دونه به دونه های آستین از هر دو طرف اضافه میشه.


اگه میخواید گودی حلقه آستین کمتر باشه میتونید تعداد دونه هایی که کم میشه رو کمتر کنید.مثلا برای پشت 2-1 و برای جلو 3-2-1 در نظر بگیرید.


معمولا برای آستین لباسهای مردونه حلقه آستین کمتر گود میشه.

این مطلب بطور کامل و با توضیحات بیشتر در سایت جدید آموزش قدم به قدم بافتنی و خیاطی قرار گرفته است.میتونید این مطلب و نیز مطالب بیشتر در زمینه آموزش تخصصب بافت بت میل و قلاب رو در سایت جدید دنبال کنید.

آدرس این مطلب در سایت جدید:

اصول بافت آستین و حلقه آستین(قسمت اول)(درس ۲۱ بافت با میل)

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هانا در تاریخ 1394/10/05 و 18:43 دقیقه ارسال شده است

خیلی ممنون از زحماتتون بسیار عالی بود
پاسخ : خواهش عزیزم

این نظر توسط sahar در تاریخ 1393/05/22 و 15:14 دقیقه ارسال شده است

سلام و ممنون از سايت خوبتون. 2 تا سوال داشتم. من دارم يه پليور مردانه مي بافم. نوع يقه اش آرشاله. براي حلقه آستين گفته 4 1 كم كنيد. بايد اول چهارتا كم كنم يا اول يكي؟؟ سوال بعديم در مورد يقه اش است آخه گفته بعد از حلقه آستين 8 سانت ببافيد و براي سجاف 1، 9 دانه ركن ببافيد. براي سجاف 1 يعني چي؟ راستش معني سجاف رو هم نمي دونم.شکلک ممنون مي شم توضيح بديد.
پاسخ : سحر جان از اونجا که نه من عکس این لباس رو دیدم و نه میدونم منبعتون کجاس؟ فقط چیزی رو که به دهنم میرسه بهتون میگم.در مورد حلقه آستین معمولا بین دونه هایی که باید کور بشه باید یه خط فاصله قرار بگیره که تو اینجا نداره، بعد اول باید عدد سمت چپ رو کور کنید و بعد عدد سمت راست که تو این نوشته میشه اول یکی بعد 4 تا ،که بازم این قضیه درست نیست مگر در مواردی خاصی که کلا نوع حلقه آستین متفاوته.پس اگه پلیور شما مدل حلقه آستینش مثل بقیه هست اول 4 تا کور کنید و بعد یکی . در مورد سجاف هم اون قسمتی که مربوط به یقه هست و به خود بالاتنه لباس مربوط نمیشه رو سجاف میگیم.مثلا در مورد همین یقه آرشال اون قسمت که کلا با بافت رکن بافته میشه و بافتش با بقیه لباس فرق داره و بعد برمیگرده روی لباس رو بهش سجاف میگیم اما سجاف 1 ، معنی خاصی نداره مگه اینکه نویسنده خودش مفهوم خاصی تو ذهنش باشه.اما شاید منظورش این بوده که برای سجاف طرف اول لباس ، کارهای گفته شده رو انجام بدید.چون شما در جلوی لباس دو طرف میبافید مثلا خواسته یک طرف رو با عدد 1 و طرف دیگه رو با عدد 2 نشون بده.

این نظر توسط هدیه در تاریخ 1393/04/19 و 11:57 دقیقه ارسال شده است

برای حلقه آستین (1 4) یعنی چی ؟
لطفا توضیح بفرمائید .ممنون
پاسخ : یعنی تو اولین رج حلقه آستین ،4 تا دونه از هر طرف کور کنید .رج برگشت رو بافته و تو رج بعدی 1 دونه از هر طرف کور کنید.

این نظر توسط مریم در تاریخ 1393/03/30 و 11:06 دقیقه ارسال شده است

سلام خیلی خوب توضیح میدهین ممنون.در مورد کلاه بچگانه حدود8ساله توضیح بدین ممنون
پاسخ : ممنونم از لطفتون و چشم.

این نظر توسط فاطمه در تاریخ 1393/03/24 و 14:46 دقیقه ارسال شده است

باسلام در رج اول که 3تا کم میکنم -در اخر همان رج به چه صورت کم کنم ؟زیرا من که کم می کنم یک دانه آخر سر باقی می ماند
پاسخ : فاطمه جان سمت راست سایت در قسمت بافتنی، در قسمت الفبای بافتنی کور کردن دونه ها در آخر رج رو توضیح دادم.

این نظر توسط مژگان در تاریخ 1392/11/21 و 1:22 دقیقه ارسال شده است

چقدر ساده و دقیق توضیح دادید از شما بسیار متشکرم
پاسخ : ممنونم از لطفتون و خوشحالم که براتون مفید بوده.

این نظر توسط نگار در تاریخ 1392/11/13 و 0:03 دقیقه ارسال شده است

خیلی ممنوم شرمنده منظورم آخربافت آستین بود جمله ناقص من کورکردن برای اتمام آستین بود بازم خیلی متشکرم

این نظر توسط نگار در تاریخ 1392/11/11 و 23:15 دقیقه ارسال شده است

سلام میشه معنی این جمله رادرپلیور مردانه بگید؟
بعد ازهر6رج 3بار1دانه وبعداز هر 4رج 25بار 1دانه
ممنون
پاسخ : شما جمله تون رو ناقص نوشتید بعد از هر 6 رج 1 دونه،چی کم کنید؟یا اضافه کنید؟
چون شما نفرمودید من فرض رو بر این میذارم که اضافه کردن مدنظرتون باشه.البته مهم نیست .فقط برای اینکه بتونم جمله رو کامل کنم این رو گفتم.شما هم همون که مدنظرتون هست رو در نظر بگیرید.
اول هر 6 رج که بافتید 1 دونه اضافه کنید و تا 3 مرتبه این کار رو انجام بدید.یعنی 6 رج بافته یکی اضافه کن دوباره 6 رج دیگه بباف و یکی اضافه کن و باز 6 رج دیگه بباف و یکی اضافه کن.این شد 3 بار .بعد هر 4 رج که بافتی یکی اضافه کن تا 25 مرتبه.یعنی 4 رج بباف و یکی اضافه کن دوباره 4 رج دیگه بباف و یکی اضافه کن و این کار رو تا 25 مرتبه انجام بده.

این نظر توسط مریم در تاریخ 1392/11/02 و 0:43 دقیقه ارسال شده است

باسلام کاموای من خیلی ضخیمه به تعدادی که برای حلقه آستین گفتین کم کردم خیلی گودشد
پاسخ : مریم عزیز من که نوشتم برای همه لباسها تعداد دونه هایی که برای حلقه آستین کم می کنیم یکسان نیست.شما هم میتونید تعداد کمتری دونه کور کنید تا گودی حلقه آستینتون کمتر بشه.

این نظر توسط الهام در تاریخ 1392/10/27 و 19:48 دقیقه ارسال شده است

سلام منظور از اضافه كردن دانه در دو طرف جيه.يعني اول رج ي دونه اضافه ميكنيم آخر رج هم ي دونه.براي آستين ميبرسم.از زته استفاده ميكنيم
براي كم كردن در حلقه آستين دوتا دونه رو باهم ميبافيم بعد دونه رو دوباره وارده ميل سمت جب ميكنيم و باز دو تا دونه ره باهم ميبافيم تا 2تا كور شده باشه و آخر رج هم همنطور؟
پاسخ : بله درسته.بهتره از ژته استفاده نکنید که سوراخ نیفته.فقط برای کور کردن دونه ها در آخر رج هم قبلا تو قسمت الفبای بافتنی مصور توضیح دادم.


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
کپی رایت
تمامی مطالب سایت اختصاصی میباشد و کپی برداری از آن پیگرد خواهد داشت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 593
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1280
  • آی پی امروز : 132
  • آی پی دیروز : 120
  • بازدید امروز : 269
  • باردید دیروز : 266
  • گوگل امروز : 19
  • گوگل دیروز : 21
  • بازدید هفته : 1,013
  • بازدید ماه : 4,320
  • بازدید سال : 45,565
  • بازدید کلی : 3,925,317
  • عضویت در سایت
    عضــویــــــــــــت
    برای عضویت بهتر است ایمیل داشته باشید .

    ایمیلی ندارید ؟ مشکلی نیست در اینجا ایمیل بسازید .