loading...
STEPS-OF-SEWING | آموزش هنرهای دستی ، آشپزی ، روانشناسی سلامت و ....
زهره بازدید : 1245 یکشنبه 04 تیر 1396 نظرات (1)

به نام خدا .

به دلیل سوالات مکرر و زیاد کاربران عزیز در خصوص آموزش های بافتنی و سایت جدید بر این شدم تا این پست رو بذارم . دوستان توجه کنن سایت جدید یک سری مشکلات فنی داره و در حال برطرف سازیش هستم به زودی سایت آماده میشه و میتونید راحت ازون استفاده کنید. در حال حاضر نیز در حال آماده سازی مطالب سایت جدید هستم به همین دلیل تمام مطالب بافتنی و آموزشی حرفه ای در سایت جدید یعنی steps-of-sewing.com گذاشته میشه. دقت کنید که سایت در حال آماده سازی هست و به زودی آماده میشه .خیلی ممنون از پیگیری و همکاری دوستان عزیزم.

زهره بازدید : 16520 سه شنبه 17 تیر 1393 نظرات (13)

یکی از موارد کاربردی و در عین حال ساده بافت کیف موبایل با قلابه.بافت کیفهای موبایل هم راحته و هم خیلی زود تموم میشه و میتونید نتیجه کار رو ببینید.امروز تو این پست چند نمونه کیف موبایل رو بهتون نشون میدم و طرز بافتشون رو میگم.





طرز بافت این کیفها رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 6450 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (2)

همونطور که میدونید یکی از کارهای مهم برای دوختن یه لباس یا دامن و یا شلوار، توانایی دوخت زیپ هست.با توجه به نوع لباس و پوشاکی که میدوزید باید از زیپهای مخفی و یا معمولی استفاده کنید.شاید بعضی از دوستان به کلاس خیاطی نرفته باشن و شاید اونهایی هم که کلاس رفته اند مثل خود من مربی شون توضیح جامع و کاملی در مورد دوخت زیپها بهشون نداده باشه،به همین خاطر تو این پست در مورد دوخت انواع زیپها براتون توضیح میدم.


برای دنبال کردن مطلب ادامه مطلب رو ببینید.

زهره بازدید : 15132 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (7)

از اونجا که تعدادی از دوستان طرز بافت این مانتو رو خواسته بودن،امروز براتون طرز بافتش رو میگم.البته دوستانی که از زمستون تا حالا برای این مانتو صبر کردن باید منو ببخشن،چون انقدر درخواستهایی که دوستان میدن زیاده،من اونها رو لیست کردم و سعی میکنم یکی یکی همه رو براتون بگم.

طرز بافت مانتو رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 4054 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (6)

از این به بعد یه موضوع اصلی به فهرست مطالب اضافه میشه تحت عنوان"هنر کدبانوها". که زیرموضوع اون هر چیزی میتونه باشه که خانوم خونه رو با سلیقه تر نشون بده.یکی از این عناوین " سفره آرایی و میوه آرایی" هست. که تو این موضوع هم تزئینات غذاها ،هم تزئینات میوه ها و هم سبزیجات رو براتون قرار میدم.البته تصاویری که تو این موضوعات قرار می گیرن کار خودم نیست.چون من از کارهام مرحله به مرحله عکس میندازم.بیشتر این عکسها از اینستاگرام هست. و سعیم بر اینه که عکسهایی که تو تمام اینترنت پر شده و به هر سایتی سر میزنید می بینید رو من تو این وبلاگ قرار ندم.

ضمنا آموزش بافتنی و خیاطی هم سر جاشه و به امید خدا خیلی زود مباحث رو ادامه میدیم.

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 4833 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (7)

اگه یادتون باشه قبلا بهتون گفته بودم که بعد از برش پارچه ،قبل از اینکه الگو رو از روی اون بردارید باید دور تا دور الگو رو روی پارچه منتقل کنید.که خط دوخت رو بطور واضح مشخص کنید.انتقال الگو به پارچه با روشهای مختلفی انجام میشه،که تو این پست اونها رو براتون توضیح میدم.




به ادامه مطلب برید...

زهره بازدید : 25865 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (1)

یکی دیگه از مباحثی که باید برای دوخت اولین دامن و همینطور برای دوخت بالاتنه و ... بدونید، روشهای تو دوزی و پس دوزی لبه پارچه در پایین دامن ،پایین لباسها و کت و مانتو و شلوار و ... هست.علت اینکه اسم اکثر لباسها رو نوشتم اینه که فکر نکنید تو دوزی رو فقط برای دامن لازم دارید و اونهایی که میخوان با من دوخت بلوز و شلوار و ... دنبال کنن، بگن خب ما که این مبحث رو لازم نداریم.پس همه دوستانی که مباحث خیاطی رو دنبال میکنن، چه بچگانه دوزی و چه متریک بزرگسالان رو حتما این پست رو بخونن.



انواع روشهای تو دوزی و پس دوزی لبه پارچه های مختلف رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 11885 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (1)

چند وقتی بود که هستی وقتی می دید دختر های دیگه تو استخر ،از این مدل مایوهای دو تکه که شبیه سو-تین و شورت هست می پوشن،دوست داشت مایو با اون شکل و شمایل داشته باشه.یه روز خیلی اتفاقی تو یه مغازه لباس زیر فروشی ،تو افسریه انواع مدلهای مایوهای دو تکه دخترونه رو دیدیم.وقتی قیمت کردم ارزونترینشون 28 هزار تومن بود.پارچه ها همه ریون.فقط یه مقدار جنسشون محکم بود.وقتی دیدم واسه یه ذره پارچه ،و یه دوخت راحت باید حداقل 30 هزار تومن بپردازم،تصمیم گرفتم خودم براش بدوزم.البته بعد تو قسمت خیاطی متریک ایشالله دوخت مایو و لباس زیر با الگو رو خواهم گذاشت.اما فعلا تا به اونجا بخوایم برسیم خیلی طول میکشه.پس از این به بعد تو قسمت خیاطی آسان وبلاگ، تا جایی که امکانش رو داشته باشم،انواع مایوهای بچگونه و بزرگونه و لباسهای زیر رو براتون خواهم گذاشت.لطفا عکسهای مربوط به این مبحث رو تو هیچ سایت دیگه ای کپی نفرمایید.البته من عکسها رو تا جایی که ممکن باشه محو میکنم اما بهرحال راضی نیستم که هیچ شخص یا سایتی از مطالب این قسمت کپی برداری کنه مگر برای استفاده شخصی و دوختن برای افراد خانواده.



برای دیدن اولین مایو دخترونه به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 9226 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (1)

حتما تا حالا براتون پیش اومده که بخواید یه پارچه کشی رو بدوزید و برای دوختنش با چرخ به مشکل بربخورید.بعضیها میگن ،چرخ من پارچه کشی رو نمیدوزه ،کاش فلان مارک چرخ رو خریده بودم.همه چرخها قابلیت دوخت پارچه های کشی رو دارن،فقط باید یه سری نکات رو رعایت کنید.





لطفا به ادامه مطلب برید..

زهره بازدید : 5390 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (5)

زمانی که خیاطی می کنید با درزهای مختلفی مواجه میشید، که هر کدوم روش خاصی برای دوختن و اتو کردن دارن.امروز تعدادی از اونها رو براتون میگم که عبارنتد از انواع متخلف درزهای منحنی شکل ، درزهای گوشه دار، و ساسونها برای پارچه های نازک، ضخیم و کشی. 


برای دنبال کردن مطالب به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 6584 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (5)

امروز مراحل دوخت یه پیراهن بدون آستین یقه خشتی رو براتون میگم.که البته در ضمن دوخت این لباس،یک سری دیگه از نکات خیاطی رو هم ارائه خواهم کرد. پس با هم به ادامه مطلب بریم تا درس این جلسه رو یاد بگیریم.

زهره بازدید : 4083 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (1)

هفته گذشته ،براتون رسم الگوی پایه پیراهنهای دخترونه رو گفتم.این جلسه،میخوام الگوی پایه پیراهنهای بدون آستین رو براتون بگم.چون خیلی وقتها مخصوصا تو تابستون ما پیراهن بدون آستین واسه دخترامون میدوزیم.

پس به ادامه مطلب برید و مبحث رو دنبال کنید.

زهره بازدید : 7321 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (11)

تو این پست روشهای گردبافی با قلاب رو قرار میدم.همونطور که میدونید از گردبافی برای بافت عروسکها و وسایل تزئینی بسیار زیادی استفاده میشه،که بهتره هر دو روش گردبافی رو بدونید تا بتونید از هر کدوم که لازم بود،استفاده کنید.




لطفا به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 725 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دیگه فقط یه روز فرصت تا روز پدر باقیه بنابراین امروز یه ایده ساده رو میگم.اونم استفاده کردن از استعداد بچه کوچیکهای توی خونه اس.

برای دیدن و خوندن در مورد این پست هم به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 13429 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

تو سری اول روشهای دوخت کمر دا من و شلوار ،تعدادی از روشهای آماده کردن و دوختن کمر رو براتون گفتم.تو این پست هم تعداد دیگه ای از این موارد رو بهتون میگم.سعی کنید از این به بعد برای هر مدلی که میدوزید،یکی از این روشها رو بکار ببرید تا با همه اونها آشنا بشید.

بقیه روشها رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 6630 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

امروز بافت یه گل بسیار زیبا رو براتون میگم که برای هر چیزی میتونید از ش استفاده کنید.من که برای جمع کردن پرده آشپزخونه ازش استفاده کردم و خیلی هم ناز شد.

طرز بافت رو میتونید در ادامه مطلب مشاهده کنید.

زهره بازدید : 3022 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (5)

قرار شد این دفعه،در حد اطلاعاتی که تا حالا بدست آوردیم با هم یه نمونه لباس بدوزیم،تا دوستان گلی که دارن تازه خیاطی رو یاد می گیرن سر ذوق بیان.

دوخت اولین لباس رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 22247 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

دوختن کمر به دامن و شلوار روشهای مختلفی داره که یه خیاط باید همه اونها رو بدونه و متناسب با مدل و سلیقه،برای هر لباس یکی از اونها رو بکار ببره. البته دوستان گلی که تازه دارن خیاطی رو یاد می گیرن بهتره همه این مطالب رو یه جا یادداشت کنن و بعد برای هر دامنی که میدوزن یکی از اونها رو استفاده کنن تا همه این روشها رو خوب یاد بگیرن.تو این پست تعدادی از روشها رو براتون میگم چون تایپ کردنش خیلی وقت گیره و ایشالله تو اولین فرصت بقیه روشها رو هم بهتون خواهم گفت.


میتونید ادامه مطلب رو بخونید.

زهره بازدید : 5745 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

امروز طرز بافت یک جامدادی رو براتون میگم که خیلی راحت ،با قلاب میتونید یک روزه اون رو برای فرزند دلبندتون ببافید تا ازش لذت ببره و با داشتن اون ترغیب بشه که وسایلش رو داخلش بذاره  و دیگه از پخش و پلا کردن مداد رنگی هاش خلاص بشید.

این جامدادی باید با رنگ سبز بافته بشه ،اما چون خود هستی رنگ نارنجی رو انتخاب کرد،منم با نخ نارنجی براش بافتمش.



طرز بافت جامدادی رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 2118 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

قرار بود یک روز در میون برای روز پدر یه سری ایده بذارم تا هر کسی دوست داشت ازشون استفاده کنه.امروز نحوه بافت یه قلب قلاب بافی کوچیک رو میگم و ایشالله فردا بهتون میگم که چطور از این قلبهای خیلی کوچولو برای سورپرایز کردن همسر ویا پدر عزیزتون استفاده کنید.پس فعلا این قلبهای کوچولو رو ببافید تا بعد...

لطفا نحوه بافتش رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 6297 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

امروز نحوه بافت ساده ترین سوئیشرت که هم برای دخترها و هم برای پسرها قابل استفاده است رو براتون میگم.همونطور که میدونید و از اسم سایت هم مشخصه قراره که بافتنی رو قدم به قدم یاد بگیریم.بنابراین من هر چیزی رو میخوام آموزش بدم از موارد ساده تر شروع میکنم و کم کم به موارد پیشرفته تر هم خواهیم رسید.ضمن اینکه خیلی از مواردی که بافتشون ساده است،زیبا هم هستند.

میتونید توضیح کامل و رج به رج این سوئیشرت رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 6281 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

همونطور که تو قسمت اول دوخت دامن تنگ گفتم، یکی از نکات مهم پاکدوزی و تمیزکاری لبه پارچه هست.تو این پست روشهای پاکدوزی رو براتون میگم.  پاکدوزی رو به دو صورت میتونید انجام بدید: 1 – با دست  2 – با چرخ

که هر یک روشهای مختلفی رو در بر می گیرن.


روشهای پاکدوزی رو بطور کامل میتونید در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 11523 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

از اونجا که روز یکشنبه نتونستم مطلبی در مورد بافتنی یا قلاب بافی بذارم،امروز طرز بافت یک پادری بسیار زیبا رو براتون میذارم.برای بافت این پادری باید اصول اولیه قلاب بافی رو بلد باشید.سطح بافت اون از نظر سختی و آسونی کار intermediate هست .یعنی خیلی آسون نیست و خیلی سخت هم نیست.اگه دقت کنید حتما میتونید اون رو ببافید.

بازم اسم سایتی که متن زبان اصلی رو گذاشته بوده یادم نیست.چون اینها رو تو آرشیوم دارم.اما حتما به محض اینکه یادم بیاد اسم سایت اصلی رو خواهم گفت.

البته ترجمه این پادری هم مثل بقیه مطالب که کپی برداری از جایی نیست،رو خودم انجام دادم.




برای دیدن مراحل بافت لطفا به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 4357 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

یکی دیگه از انواع بافتهای ابتدایی در قلاب بافی ،شلال هست که خیلی هم کاربرد داره.خیلی از دوستان هم از من پرسیدن که شلال یعنی چی؟ امروز تو این پست،نحوه زدن شلال رو با تصویر مرحله به مرحله براتون توضیح میدم.


لطفا به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 949 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

زدن پایه کوتاه رو قبلا تو قسمت الفبای قلاب بافی براتون توضیح دادم.امروز بطور کامل، انواع مختلف پایه کوتاه رو براتون میگم.چون به امید خدا بعد از این بافت عروسک و وسایل تزئینی رو هم خواهیم داشت،بهتره انواع پایه کوتاه رو بدونید.چون از اونها در بافت وسایل تزئینی و عروسکها استفاده میشه.


لطفا به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 2164 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (1)

تو این پست براتون طرز بافت یک پتو رو میگم که در عین راحت بودن،زیبا هم هست.البته عکس و متن اصلی رو از یه سایت خارجی گرفتم که متاسفانه چون مال قبلا هست اسم سایت رو یادم نیست.اما به محض اینکه یادم بیاد اسمش رو میگم.

ترجمه بافت رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 3266 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (2)

امروز میخوام براتون طریقه رسم سجاف یقه و حلقه آستین و انواع اون رو بگم.و به امید خدا جلسه بعد اولین لباس رو خواهیم دوخت.


لطفا به ادامه مطلب برید.

زهره بازدید : 1663 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (1)

یکی از کلاههای دیگه که تو سری سوم نظرسنجی بعضی از دوستان بهش رای داده بودن کلاه شماره پنج بود.از اونجایی که یکی از دوستان چندین بار خواسته بودن که زودتر طرز بافتش رو بذارم تا واسه نی نی شون ببافن.منم امشب توضیح اون کلاه رو هم میذارم.

بنفشه جان اینم قولی که داده بودم.

دوستان گل میتونن طرز بافت این کلاه رو در ادامه مطلب مشاهده کنن.

زهره بازدید : 3187 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (3)

متاسفانه علیرغم میل باطنی بخاطر مشغله زیاد،درخواستهای زیاد دوستانی که بهم ایمیل میزدن و همینطور کلاسهای آنلاین موفق نشدم آموزش بافت کلاه کیتی رو به موقع بذارم.اما خب دوستانی که تو سری سوم نظرسنجی به این کلاه رای داده بودن میتونن سال آینده کلاه رو واسه گل دختراشون ببافن.

توضیح کامل مراحل بافت رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 4538 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

در زمانی که دارید خیاطی می کنید،اتو کردن صحیح درزها باعث موزون تر و زیباتر جلوه کردن لباس میشه.به همین دلیل تو این پست مطالبی رو که در ورد اتو کردن لازمه بدونید براتون میگم.اگه احیانا چیزی از قلم افتاد و بعدا یادم اومد،حتما تو یه پست دیگه براتون میگم.


مطالب لازم در مورد اتو کردن درزها رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 8000 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (4)

امروز طرز بافت یک وسیله که بیشتریها بعنوان اسکاچ ازش استفاده می کنن رو براتون میذارم.البته به نظر من هر کسی ،هر طور که دلش بخواد میتونه ازش استفاده کنه.

طرز بافتش رو در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 3866 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (2)

میخواستم قبل از ادامه مباحث مربوط به این قسمت،یه لباس ساده رو با هم بدوزیم که سر ذوق بیاید،اما دیدم قبل از اون لازمه یکی دو نکته دیگه رو هم بهتون بگم و بعد ایشالله یه لباس میدوزیم و بعدشم،انواع پیراهن و یقه و آستین و ... رو خواهیم داشت.امروز گشاد کردن حلقه آستین رو براتون میگم.بیشتر مواقع اگه از روی همون الگوی اصلی بالاتنه و بدون هیچ تغییری روی پارچه برش بزنیم،حلقه آستین تنگ میشه،بنابراین لازمه که قبل از انداختن الگو روی پارچه،حلقه آستین رو هم تو الگوی بالاتنه و هم برای کاپ آستین تو لباسهای آستین دار ،گشاد کنیم .


لطفا مراحل گشاد کردن حلقه آستین رو تو ادامه مطلب دنبال کنید.

زهره بازدید : 3180 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (2)

طبق قولی که داده بودم امروز که یکشنبه است باید آموزش بافتنی یا قلاب بافی داشته باشیم.برای امروز میخوام طرز بافت یک مقنعه زیبا رو برای دختر کوچولوها براتون بگم که البته این متن  رو از روی دستور بافت با زبان اصلی ترجمه کردم.

طرز بافت این مقنعه یا کلاه رو میتونید در ادامه مطلب ببینید.

زهره بازدید : 2335 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (4)

همونطور که قول داده بودم امروز که شنبه است،خیاطی به روش متریک رو داریم.امروز میخواستم روش انداختن الگوی دامن روی پارچه و برش و بعد هم دوخت دامن رو براتون بذارم.

قبل از اینکه مراحل دوخت اولین دامن رو براتون بگم لازمه نکات مهمی رو که باید بدونید بهتون بگم، تا بتونید الگو رو بطور صحیح روی پارچه پیاده کرده و در نتیجه بعد از برش پارچه در زمان دوخت دامن،راحت تر باشید.  


نکات لازم برای انداختن الگو روی پارچه رو در ادامه مطلب دنبال کنید.

کپی رایت
تمامی مطالب سایت اختصاصی میباشد و کپی برداری از آن پیگرد خواهد داشت.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 593
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1280
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 100
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 433
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 1,259
  • بازدید ماه : 3,017
  • بازدید سال : 44,262
  • بازدید کلی : 3,924,014
  • عضویت در سایت
    عضــویــــــــــــت
    برای عضویت بهتر است ایمیل داشته باشید .

    ایمیلی ندارید ؟ مشکلی نیست در اینجا ایمیل بسازید .